« سرویس فوتوبلاگینگ از نوع ایرانی | HOME | برای ثبت در تاریخ »

شنبه،27 آوریل 2008

انتقاد*

وقتی مطلب 'سرویس فوتوبلاگینگ از نوع ایرانی' را نوشتم انتظار بازخورد از صاحبان سایت رو نداشتم ولی چند روز بعد ایمیلی به دستم رسید عین متن ایمیل رو اینجا می گذارم:

سلام خوشبختانه یا متاسفانه مطلب و توضیحات شما را درباره سرویس وب فتو خواندم و باور دارم که اگر ما سرویس دهنده فتوبلاگ از نوع ایرانی هستیم شما هم منتقدی از نوع ایرانی هستی که بدون اینکه سعی در رشد سرویس مورد علاقتون داشته باشی در اولین قدم سعی در تخریب اون دارید . ناراضی نیستم چون با سیستم ایران آشنایی دارم و این برخوردها تا حدودی عادیه ولی می خواستم از شما دوست گرامی بپرسم که شما مطلع هستید که این سرویس حدود 10 روز هست راه اندازی شده و هدف از راه اندازیش اصلا چی بوده ؟؟ شاید درست این بود که اصلا از کلمه فتوبلاگ استفاده نمی کردیم ولی خوب متاسفانه اونقدر قدرت نداریم که بتونیم کلمه جدیدی رو در ذهن مردم جا بندازیم . مطمئنا بهترین نوع فتوبلاگ ها فتوبلاگ هایی هستند که توسط عکاس ها و گرافیست ها بروز می شند ولی هدف اصلی من به شخصه سرویسی بود که نگاه جدیدی به دنیای وبلاگ نویسی فارسی داشته باشه . شاید اضافه کردن یک فیلد عکس کار سختی نباشه ولی مطمئن باشید اهداف جدیدی که میشه از طریقش بدست آورد بسیار جالب توجه هستند . بهرحال من از افرادی مثل شما انتظار پیشنهاد دارم نه برخوردی که هیچ نتیجه و سودی برای شما و فتوبلاگ نویس ها نداره . با آرزوی موفقیت

اولا باید بگم که واقعا جای خوشحالی داره گرفتن این ایمیل و نشانه این هست که پیگیر فیدبکهای سایت هستند گرچه فقط خبرهای 'خوب' رو در قسمت اخبار سایت به اطلاع کاربران می رسانند. در جواب اینکه انتقاد من ایرانی بود باید بگم که نه از قضا انتقاد من بسیار هم فرنگی بود! بدون چند دور در پرده پیچیدن و بدون تعارف و تعریف و تشکر نظرم را گفته ام. و نه دوست من, بنده اصلا قصد تخریب ندارم ولی وقتی می بینم بدون تحقیق تغریفی من درآوردی از فوتوبلاگینگ می کنید دوست دارم نظرم را بنویسم. همانظور که خود شما هم نوشته اید منظورشما فوتوبلاگ نبوده و سعی در باب کردن نوع جدیدی از وبلاگ نویسی هستید و چون قدرت جا انداختن کلمه جدیدی را نداشتیداز عنوان فوتوبلاگ را (به اشتباه) استفاده کرده اید. و نه دوست من بنده به هیچ عنوان اطلاع نداشتم که در هنگام نوشتن ان مطلب سایت شما ده روز بیشتر از عمرش نمی گذرد من چندین سال هست که از جیمیل محصول غول اینترنت گوگل استفاده می کنم ولی هنوز عنوان 'بتا' در لوگو آن بچشم می خورد بدین معنی که این یک محصول نهایی نیست و هنور تحت آزمایش هست. ولی تا جایی که من به خاطر دارم جایی ندیدم که شما نشانی از این دست به بازدید کننده بدهید.
در نهایت اینکه دوست من تا جایی که من می دانم هر کدام از مواردی که من به آنها انتقاد کردم از زاویه دیگری نوعی پیشنهاد برای بهبود سایت هست مثلا بهبود قوانین سایت. در آخر اینکه امیدوارم در کاری که پیش گرفتید با تحقیق و رعایت استاندارد ها پیشرفت کنید.

البته این تنها فیدبک مطلب نبود در بخش کامنتها دوستی (!) به زبان انگلیسی اظهار لطف کردن خودتان ببینید

*عنوان مطلب عنوان ایمیلی هست که از مدیر سایت وب فوتو دات آر دریافت کردم.

ثبت در  OYAX Add to Balatarin Add to your del.icio.us Tweet about this Send to facebook Send to friendfeed

نوشته شده در تاریخ شنبه،27 آوریل 2008

دنبالک

آدرس دنبالک این مطلب:
http://www.salehoffline.com/cgi-bin/mt/mt-tb.cgi/304