« پنج سال گذشت | HOME | کارگاه پژوهشی درباره هنر »

جمعه،28 ژوئیه 2007

نخواهم رفت

 این روزها وقتی این مسخره بازی های فروش بلیط و انواع توهین ها و سختیهایی که برای خرید بلیط دوستداران موسیقی باید تحمل کنند رو می شنوم و می خونم، بدون اختیار یاد داستانی قدیمی می افتم که چند وقت پیش دوستی دوباره برایم فرستادش.

 توی یکی از مطالبی که می خوندم راجع به این وضع آشفته برای تهیه بلیط کنسرت شجریان، نویسنده مطلب تنها در تیتر از اسم آقای شجریان استفاده کرده بود و در تمام طول مطلب از واژه "استاد" استفاده کرده بود، خوش باشد با کنسرت "استاد" البته اگر بلیط گیرش بیاید!

و اما داستانی که اشاره کرده بودم بهش:

می گویند در روزگارهای قدیم، شاهی بود که وزیر دانشمندی داشت. هزینه دربار زیاد بود و وزیر پیشنهاد افزایش مالیاتها را داد. شاه می ترسید که چنین کاری موجب شورش مردم شود. اما وزیر معتقد بود که مردم اهل شورش نیستند. برای اثبات ادعا آزمایشی ترتیب داده شد.
گفتند هرکس که از دروازه های شهر عبور می کند، باید یک سکه طلا پرداخت کند.
خبری نشد. مردم می پرداختند و می رفتند.
تعداد سکه ها را به دو سکه، سه سکه و در نهایت ده سکه افزایش دادند.
خبری نشد. مردم همچنان می پرداختند و میرفتند.
تصمیم گرفتند آزمایش را تغییر دهند. گفتند کسانی بر دروازه بایستند و هر کسی که از دروازه می گذشت، یک بار مورد تجاوز قرار بگیرد.
شاه و وزیر منتظر نتیجه بودند اما باز هم صدای اعتراضی بلند نشد. تا این که سربازان روزی گفتند: اعلیحضرتا! مردی به شکایت آمده است! شاه و وزیر با هیجان گفتند مرد را بیاورید. مرد آمد. با لکنت و سختی گفت:
" اعلللی حضرتتتتا! خواستم تقاضا کننننم تعداد تجاوز کنندگان در ددددروازه ها را افزایش ددددهید تا مردم اینگوننننننه در صفهای طویللللللل ناسیتندددد"!

پی نوشت: محمودرضا عزیز در قسمت کامتها تذکر دادن که این آشفتگی ربطی به شخص آقای شجریان نداره و چون اولین بار هست  که بلیط فروشی به این صورت تجربه می شود این مشکلات پیش آمده، ممنونم محمودرضا عزیز ازت، من شاید بد نوشته بودم و اینطور می شد برداشت که من با شخص هنرمند مشکل دارم، نه اینطور نیست، من عاشق موسیقی و اکثر کارهای آقای شجریان هستم اما من از نحوه فروش بلیط و رفتار با علاقمندان موسیقی ناراحتم، از این نوع فوق ابتدایی  بلیط فروشی آنلاین و از این شخصیت جمعیمون که اگر هم کسی موفق به خرید شود احتمالا در شب اجرا از مسئولین برگزاری کنسرت تشکر هم خواهد کرد.

ثبت در  OYAX Add to Balatarin Add to your del.icio.us Tweet about this Send to facebook Send to friendfeed

نوشته شده در تاریخ جمعه،28 ژوئیه 2007