« حیاط خلوت | HOME | همکاری با آژانس عکس ازت »

شنبه،11 مارس 2007

نخستين نمايشگاه دوسالانه چاپ دستی

آخرین نمایشگاه موزه هنرهای معاصر تهران در سال 85 به دوسالانه چاپ دستی ایران اختصاص دارد. این نمایشگاه از تاریخ اول اسفند آغاز به کار کرده است و تا تاریخ بیست و نهم اسفند به کار خود ادامه خواهد داد.
این نمایشگاه از آثار چاپ دستی ایران و جهان شامل هنرمندان غربی، هنرمندان ایرانی و نیز آثار پرینت شده از چاپ دوره قاجار تشکیل شده است. شایان ذکر است که تعدادی از آثار به نمایش گذاشته شده از مجموعه موزه هستند که برای نخستین بار به معرض دید عموم گذاشته می شوند.
به عنوان بیننده ای مشتاق و دوستدار هنر و البته بیننده ای غیر متخصص چند موضوع در این نمایشگاه آزارم داد که به ذکر دو مورد اکتفا می کنم، نظم و اطلاع رسانی ضعیف در نمایشگاه از این موارد بود، به این معنی که برخلاف نمایشگاههای قبلی از این دست اطلاع رسانی در مورد کارها و تکنیکهای استفاده شده در سالنهای موزه بسیار ضعیف بود. ضمن اینکه در یک بخش از موزه شما امکان دیدن هر نوع اثری را می یافتید، گویا بیننده باید براساس کلکسیون های شخصی افراد آثار را مرور کند.
از موارد نا امید کننده دیگر نام نمایشگاه بود "نخستين نمايشگاه دوسالانه چاپ دستی ایران" به جرات می توان گفت که جز در بخش قاجاریه بیش از اینکه شاهد آثاری از هنرمندان ایرانی باشیم آثاری از هنرمندان غرب و شرق دیدیم.
اگر در این روزهای پایانی سال خورشیدی وقت آزاد پیدا کردید، نخستین نمایشگاه دوسالانه چاپ دستی، نمایشگاهی است که چند ساعتی از وقت شما را پر خواهد کرد.

این مطلب ابتدا در سایت ققنوسان منتشر شده بود و در اینجا بازنشر شده است.

ثبت در  OYAX Add to Balatarin Add to your del.icio.us Tweet about this Send to facebook Send to friendfeed

نوشته شده در تاریخ شنبه،11 مارس 2007