« من به این عکاسی معترضم | HOME | نخستين نمايشگاه دوسالانه چاپ دستی »

پنجشنبه، 9 مارس 2007

حیاط خلوت

چند روز قبل به دیدن نمایشی به اسم"حیاط خلوت" به نویسندگی و کارگردانی چیستا یثربی رفتم. از نظر من به عنوان یک بیننده آماتور و دوستدار تئاتر"حیاط خلوت" نمایشی قوی نبود. یا حداقل من آنطور که باید از دیدنش لذت نبردم.

 نمایش از پنج اپیزود تشکیل شده بود که می توان گفت وجه تشابه همگی وجود نقش مذکر و مونث در هر اپیزود است ضمن اینکه جز اپیزود آخر تمامی 5 اپیزورد از دو بازیگر استفاده می کردند.

زندگیو به گند کشیدی، لااقل دستت رو بشور.

بابا لامذهب اونهم انگیزه می خواد!

از دیالوگ اپیزود اول

 اپیزود اول که کمیک ترین اپیزود هم هست داستان دختری شیک پوش است در راه برگشت به خانه اش و ماجراهایش با راننده تاکسی جاهل مسکلش. اپیزود بعد داستان راننده دیگری است که ناظم بد اخلاق دوران کودکی اش را سوار می کند. اپیزود سوم که شاید جذابترین بخش نمایش باشد جریان زنی "شهرستانی" است که کتاب پست مدرنش در عین بی اطلاعی از وجود چنین سبکی به عنوان کتاب سال انتخاب شده است، مونولوگ طولانی و جذاب خانم سیما تیرانداز حقیقتا نقطه اوج نمایش است. اپیزود پنجم داستان پسری است که خاطر ثروت با دختری مسن تر از خود ازدواج کرده است و در نهایت اپیزود آخر هم به داستان ازدواج دختری با مردی مطلقه و پرسشهای دختر از همسر سابق مرد می پردازد.

در مجموع اگر در پی دیدن تئاتری سرگرم کننده در این روزهای پایانی سال هستید، دیدن "حیاط خلوت" خالی از لطف نخواهد بود. این نمایش در هر روز جز روزهای شنبه به ساعت 6 در تالار سایه از مجموعه تئاتر شهر اجرا می شود.

لینک های مرتبط:

دنیای خشن صورتی

گسستی بین آدم ها (فایل پی دی اف)

حیاط خلوت

اگر برای دیدن نمایش می روید پاپ کورن یادتان نرود ! (همین مطلب در سایت تئاتر دات آی آر)

ثبت در  OYAX Add to Balatarin Add to your del.icio.us Tweet about this Send to facebook Send to friendfeed

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه، 9 مارس 2007

نظرات

ارسال دیدگاه

مشخصات مرا به یاد داشته باش.