« اوپن استرالیا | HOME | شکایت »

سه‌شنبه،24 ژانویه 2007

اوپن استرالیا؛ نیمه نهایی

عجب مسابقاتی شده این اوپن استرالیای امسال، نهایت جذابیت و شگفتی. هیچ کس حتی پیش بینی هم نمی کرد که تامی هاس آلمانی و فرناندو گونزالس شیلیایی به نیمه نهایی برسند، اما این انتهای مسابقات رویایی اونها نیست یکی از اونها به فینال ملبرون خواهد رسید، دو نفری که تا جایی که من به یاد دارم هر دو برای اولین بار هست که به نیمه نهایی یک گرنداسلم می رسند. گونزالس در کمال شگفتی جیمز بلیک آمریکایی و در مرحله قبل رافائل نادال اسپانیائی رو شکست داد تا فینالی که خیلی ها پیش بینی می کردند نادال برابر روژر فدرر برگذار کند رو به رویا تبدیل بشه. سابقه رویارویی گونزالس و هاس خیلی کم هست اونها فقط یک بار در سال 2004 در آلمان با هم مسابقه دادند که گونزالس، هاس رو در کشور خودش شکست داد البته اونقدر ها هم به برد گونزالس خوش بین نباشید اون مسابقه در زمین خاک رس برگذار شد که بطور سنتی بازکنان اسپانیایی تبار مهارت بیشتری روش دارند در حالی که اوپن استرالیا روی "هارد کرت" برگذار می شه.

نیمه نهایی دیگه هم مسابقه کلاسیک سالهای اخیر هست، فدرر در برابر رادیک، رادیک تا الان در مسابقات مهمی مثل ویمبلدون(دو بار) و یک بار هم در اوپن آمریکا به فدرر باخته حداقل امسال اونقدر ها هم در برابر فدرر کم شانس نیست مخصوصا بعد از بردش در فینال مسابقات غیر رسمی ملبورن درست قبل از شروع اوپن استرالیا. گرچه پیش بینی من برد فدرر هست سابقه مسابقات این دو هم همین رو نشان میده، گرچه این اولین مسابقه اونها در اوپن استرالیاست.

پیش بینی من برای فینال مردان فدرر - گونزالس هست، گرچه فدرر - هاس هم مسابقه جذابی خواهد شد ولی عملا برای رادیک شانسی قائل نیستم اطمینان داشته باشید که اگر رادیک موفق به شکست فدرر بشه جریان از دو حالت خارج نیست یا اون روز "روز" فدرر نبوده یا رادیک "واقعا" فراتر از حد خودش بازی کرده.

 

در قسمت زنان هم یک پای نیمه نهایی کاملا قابل پیش بینی بود، ماریا شاراپوا ی خوش چهره و روسی که سید یک مسابقات هم هست به مصاف کیم کلایسنر بلژیکی  سید چهارم میره، نکته جالب و در عین حال ناراحت کننده این مسابقه اینه که امسال آخرین سالی هست که کیم بیست و سه ساله بازی خواهد کرد به عبارت دیگه کیم امسال خودش رو بازنشسته خواهد کرد و این آخرین "اوپن استرالیا" ی اون خواهد بود. کیم در دور قبل تنیسور دوست داشتنی سوئیسی و محبوب من، ماریتا هینگیس رو که خودش بعد از چندین سال به دنیای تنیس بازگشته بود رو شکست داد.

پای دیگه نیمه نهایی تماما مسابقه ی شگفتی سازهاست، سرنا ویلیامز قوی هیکل، خواهر کوچکتر از خواهران معروف ویلیامز در سالی که اصلا حتی جزو سیدهای مسابقات هم نبود در عین شگفتی تا نیمه نهایی رسیده، حدس بزنید حریف سرنا در نیمه نهایی چه کسی هست؟ نیکول وادیسوا تنیسور 18 ساله اهل جمهوری چک

*تصویر مربوط به فرناندو گونزالس هست و خوشحالیش در برابر رافائل نادال/ عکس از سایت اوپن استرالیا

ثبت در  OYAX Add to Balatarin Add to your del.icio.us Tweet about this Send to facebook Send to friendfeed

نوشته شده در تاریخ سه‌شنبه،24 ژانویه 2007