« و من نيز در هياهوی | HOME | سال نو مبارک! »

چهارشنبه،20 مارس 2003

يکی از دوستانم!

مدتها بود که می خواستم این کار رو بکنم ولی تنبلیم می اومد!! نمی دونم چرا؟ الکی الکی 1 سال گذشت. در هر حال می خواهم امروز یکی از دوستام رو بهتون معرفی کنم که تو عید سال قبل 1381 باهاش آشنا شدم اسمش هست "هانس راسل" hans Rossel اهل بلژیک (خوب وقتی ملت دم به دقیقه دوستهای کره ای شون رو معرفی می کنن چرا من این این کارو نکم؟ هان؟!) اولین بار هانس رو اولین بار در ناهارخوران گرگان دیدم و سر شرطبندی که اوکرائنیه یا اهل اسکاندیناوی سر صحبت رو با هاش باز کردم و فهمیدم که بابا طرف اهل بلژیکه بازم مامانم که حداقل نزدیکتر حدس زده بود! حالا دیگه بابام و خواهرم هم به جمعمون اضافه شده بودن و نیم ساعتی راجع به خودش و اینکه از کجاهای ایران دیدن کرده سوال کردیم و فهمیدیم که بابا به اندازه ما ایران رو میشناسه!
هانس 32 ساله مجرد(اون موقع) و فوق لیسانس شیمی هست از جنوب و از امارات به ایران اومده بود و تقریبا تمام جنوب و شرق ایران رو دیده بود تا به گرگان رسیده بود. تقریبا حدود 1 سال و دو ماه بود که در مسافرت بود و تقریبا تمام اروپا(بیشتر شرق اروپا) و آسیا رو دیده بود 3 روزی رو با هانس بودیم و گرگان بندر ترکمن و دهات کوچک اطراف این دو شهر رو با هم دیدیم حتی یادم می یاد برای دیدن دهی به نام زیارت که خیلی هم زیبا بود چندین ساعت پیاده روی و کوه نوردی کردیم حتی نیم ساعتی رو هم با پدرم پشت تراکتوری که به سمت ده می رفت نشستیم !
بعد از گرگان ما به سمت مشهد رفتیم و اون به سمت تهران . هانس یه جهانگرد به معنی حقیقی کلمه بود که تمام جزئیات کشورهایی رو که دیده بود به یاد داشت تو این یک ساله مدام از طریق ای میل با هم در ارتباط بودیم. واقعا از دستم در رفته که هانس چند تا کشور رو تو سفر یک و نیم ساله اش دیده! بعد از ایران رفت به آذربایجان و ارمنستان و روسیه رفت و از اونجا به چین تبت و مغولستان تو مغولستان بود که با یه جهانگرد مثل خودش به اسم لیزا اهل سوئد آشنا شد و حالا هم با لیزا تو استکهلم سوئد زندگی می کنه پس می بینید که زذ تو بلژیک هم پیدا می شه!
تو سایتش می تونید اطلاعات بیشتر راجع به کشور هایی که رفته و کارهایی که می شه تو اون کشور ها انجام داد ویا انجام نداد رو ببینید تو قسمت فایل های ویدئویی می تونید کشتی بچه های قزاق مراسم نادام روز ملی مغولستان و بازار کرمان و دهها چیز دیگه رو ببینید . بعضیهاش واقعا جالبه مثلا تو همین قسمت آخر مراسم روز نادام که یه فایل 3 ثانیه ای بیشتر نیست اونهایی که زبان آذری بلدن می تونن به راحتی متوجه بشن که یه نفر به دوستش میگه که بلند شو بیا اینجا! حتما می دونید که ریشه آذری زبان مغولی بوده.
اینجا می تونید فایلهای کوچک ویدئویی از ایران چین امارات و سیبری پیدا کنید و تو اونجا هم می تونید همچون فایلهایی رو از ایران ( ایجا کمی بیشتر) گرجستان مغولستان و روسیه پیدا کنید همون طور که گفتم بعضی هاش واقعا قشنگن. البته متاسفانه اکثر سایت هانس بجر قسمت کو چکی راجع به اوکرائن بقیه به زبان فلمیش که زبان اصلی بیشتر مردم بلژیک هست نوشته شده بعدا بیشتر راجع به بلژیک و مردمش براتون می نویسم فعلا که خلاصه هایی رو که در آورده بودم گم کردم!
تو این مدت 1 ساله مرتبا با میل با هانس در تماس هستم و تو آخرین میلش نوشته بو که با لیزا می خواهن برن اسکاندینوای رو به مدت 3 ماه بگردن و بخواطره اینکه خرجشون کمتر بشه چادر خریدن کشور هایی که می خوان بگردن ایسلند، گروئیلند ،دانمارک، فنلاند، نروژ و البته سوئد هست می بینید که هانس یه جا بند نیست! تو این میل آخریش نوشته بود که یه دومین گرفته به آدرسه www.hansrossel.com که الان داره روش کار میکنه تا تمام محتوای سایتهای دیگه اش رو بیاره اون رو بعلاوه کلی عکس دیدنی از اقصی نقاط دنیا هر وقت راه افتاد خبرتون می کنم راستی تو میل آخری گفته بود که عید رو هم به همه کسانی که وبلاگت رو می خونن از طرف من تبریک بگو! پس پیشاپیش عید شما مبارک! ~


ثبت در  OYAX Add to Balatarin Add to your del.icio.us Tweet about this Send to facebook Send to friendfeed

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه،20 مارس 2003