« وقتی صالح هنگ می زنه! | HOME | جمله اش تو ميلش خيلی... »

پنجشنبه،21 نوامبر 2003

پرشین بلاگ دومین میزبان وبلاگها در دنیا

  تو وبگردی هام به یه وبلاگ انگلیسیی برخوردم که توسط Maciej Ceglowski اهل لهستان نوشته میشه این آقای کاگلوفسکی نقاش هم هست ، نقاشیهایش رو می تونید تو اینجا ببینید . اما جالبترین چیزی تو این دو سایت آقای کاگلوفسکی نظرم رو جلب کرد یکی  قسمت نقاشیها از وب سایت قدیمی بود که مثلا تو اینجا می تونید نقاشیهای کشیده شده در سال 97 رو که تو اسکاتلند واکثرا با رنگ و روغن کشیده شدن رو ببینید و قسمت دیگه ای که واقعا نظرم رو جلب کرد و حتما برای شما هم جالبه قسمت  وبلاگهای دنیا بود ، جایی که لیست کاملی از وبلاگها و تعدادشون به تفکیک زبان و... هست.


Scotland


   تو یکی از این لیستها زبان فارسی در جایگاه چهارمین زبان پر استفاده در دنیا برای وبلاگ نویسی قرار داره جایی که بالاتر از زبان ما انگلیسی و پرتغالی هستن و در رده های بعدی لهستانی و فرانسوی و آلمانی و اسپانیایی و ایتالیایی قرار دارن و بکته جالب اینه که زبان چینی تنها بعد از ایتالیایی رده دهم رو به خودش اختصاص داده که برای جمعیت زیادی که به این زبان تکلم می کنن زیاد جالب نیست و نکته دیگه ای که برام جالب بود عدم وجود زبان هندی هست با اینهمه فراگیری کامپیوتر در هند و پیشرفت در آی تی کمی عجیبه زبان هندی تو این لیست نیست؟! جایی که زبان لاتین که من تا جایی که می دونم زبان رسمی هیچ کشوری نیست با حدود 1047 وبلاگ رده آخر رو به خودش اختصاص داده .


و اما موضوع تیتر این مطلب ،  بله پرشین بلاگ دومین میزبان بزرگ وبلاگهای غیر انگلیسی زبان با 58432 وبلاگ هست جایی که بلاگ اسپات رده اول رو به خودش اختصاص داده و پیتاس اولین سرویس وبلاگ نویسی در دنیا هم رده هشتم رو در اختیار داره ، از ایران بجز پرسین بلاگ ، بلاگ اسکای و پرسین لاگ هم هستن که  به ترتیب رده های  32  و 34 میزبانهای غیر انگلیسی زبان رو به خودشون اختصاص دادن . نکته جالب حضور پرسین بلاگ با حدود 1489 وبلاگ به زبان انگلیسی و جایگاه پانزدهمی این سرویس در بین سرویس های وبلاگ به زبان انگلیسی هست . و اما آخرین چیزی که برام جالب بود حضور وحشتناک و زیاد برزیل در این لیستها بود به نظر میرسه برزیل جدای از اینکه بهشت هکر ها هست بهشت بلاگر ها هم هست!


 

ثبت در  OYAX Add to Balatarin Add to your del.icio.us Tweet about this Send to facebook Send to friendfeed

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه،21 نوامبر 2003