« درس، کار و تفریح بخوانید: روزمرگی | HOME | اندر دنیای جواب دادن به کامنت‌ها »

جمعه،27 سپتامبر 2008

داربی مِرزی ساید

از وقتی متاسفانه از ایران خارج شدم کمتر تونستم بلاگم رو ادامه بدم، تو این یک سال اتفاقها و مطالب زیادی بودن که دوست داشتم راجع بهشون بلاگ بنویسم ولی یا وقت نبوده یا حوصله و وقتی هم که از اون جریان دور می شی دیگه جذابیتش رو برای بلاگ نویسی از دست می ده، ولی سعی می کنم آروم آروم دوباره اینجا رو مرتب ادامه بدم به امید اینکه مرتب بودن در کارهای کوچیک به برنامه های دیگه‌ام هم کمک کنه. شاید خبر داشتید که امروز داربی لیورپول بود یا همونطور که در انگلستان میگن داربی مِرزی ساید‌ (کسره به م) مرزی ساید اسم استانی (کانتی) هست به مرکزیت لیورپول، شهر دو تیم فوتبال معروف لیورپول و اورتون از دو محله نزدیک به هم به نامهای انفیلد و اورتون.
امروز بعد از ظهر با چند تا از دوستانم که طرفدار لیورپول بودن برای دیدن بازی به یکی از پاب های مرکز شهر لیورپول رفتیم. برای توضیح باید بگم که پاب تقریبا برابر چای خونه خودمون هست با این تفاوت که جدای نوشیدنی های رنگارنگ اکترا غذاهای ساده و ارزون هم سرو می شه فرهنگ پاب رفتن بشدت در بریتانیا رایج هست و هر چقدر شهر کوچیک تر بشه مشتریهای پاب هم اختصاصی تر می شن بطوری که کمتر پیش میاد کسی از بیرون به اون پاب خاص قدم بگذاره این رو از نگاههای عجیب و غریب می شه فهمید ولی در شهرهای بزرگتر همه کس از هر جایی رو ممکنه ببینید. گرچه بعضی پاتوق راننده هاست بعضی پاتوق طرفدارهای یک تیم خاص یا مثلا سربازهای قدیمی هست باید حواصتون جمع باشه کی به کجا می رید.
فوتبال دیدن هم در اینجا برای خودش جریانی داره چون برای داشتن تلویزیون باید اجازه داشته باشد به دولت پولی پرداخت کنید عده کمی اصلا تلویزیون ندارند (چه سعادتی) و حتی اگر تلویزیون هم داشته باشید برای داشتن کانالی که بازیهای فوتبال رامستقیم پخش کند باید قرارداد ببنید. ولی با تمام این تفاسیر خیلی از انگلیسیهای پر سر و صدا دیدن مسابقه تیم محبوبشون رو در پاب به همراه دیگران انتخاب می کنن. این رو هم اضافه کنم که اینجا شاید کسی دینش رو عوض کنه ولی تیم فوتبالش رو هیچ وقت عوض نمی کنه دیدن پیرمرد و پیرزنها با پرچم، لباس و شال تیم محبوبشون تجربه جالبی هست. تمام این مقدمه‌چینی ها رو کردم تا اولین تجربه‌ام از ظبط صدا رو باهاتون به اشتراک بگذارم. البته بگذارید تاکید بکنم که این یک پادکست نیست. فایل اول قبل از شروع بازی هست که یکم مقدمه چینی کردم، یک توضیح واجب راجع به این قسمت اینکه جایی گفتم که اورتون هنوز در این فصل برد نداشته که البته منظورم برد در گودیس پارک زمین اخصاصی اورتون هست چرا که اونها خارج از خانه برد داشتند. (فایل اول حدود ۳ مگ) فایل دوم هم که توصیه می کنم حتما گوش بدید مال لحظاتی قیل و بعد از گل دوم لیورپول به وسیله فرناندو تورس هست. (فایل دوم حدود ۳ مگ)

ثبت در  OYAX Add to Balatarin Add to your del.icio.us Tweet about this Send to facebook Send to friendfeed

نوشته شده در تاریخ جمعه،27 سپتامبر 2008