« تغییر قالب فوتوبلاگ | HOME | مسافرت و چند پست پیاپی »

جمعه، 5 مه 2007

رافا و راجر در جدال زمین ها

چند روز قبل دنیای تنیس شاهد یکی از عجیب ترین مسابقات تاریخش بود، همونطور که حتما می دونید تنیس در زمین هایی مختلفی بازی می شه، رافاول نادال اسپانیایی و مرد شماره دو جهان تنیس با رکورد 72 برد پیاپی در زمینهایی خاک رس پادشاه این نوع زمینها حساب میشه، همونطور که راجر فدرر سوئیسی و مرد شماره یک عالم تنیس با چهار قهرمانی پیاپی در مسابقات گرنداسلم ویمبلدون (که بر روی چمن انجام میشه) و 48 برد پیاپی خدای بازی بر روی  زمینهای چمن است.
 هیچ کدام از دو تنیسور تابحال قادر به شکست دیگری در زمین محبوب حریف نشده بودند، رافا که در مسابقات رودررو باحساب 7-3 از فدرر جلوست، همونطور که اشاره شده تا به الان هر 5 مصاف خودش رو با فدرر در روی زمینهای خاک رس برده که دو برد از این پنج برد در فینال گرند اسلم اوپن فرانسه بوده. راجر فدرر هم در تنها مسابقه ای که این دو در روی چمن با هم داده اند نادال را به راحتی شکست داده بود.
چیزی که کاملا مشخصه اینه که این دو غول جهان تنیس در زمینهای تخصصیشون تقریبا  شکست ناپذیر هستند، اما اسپانیایی ها در یک ابتکار جالب  و با صرف هزینه 1.2 میلیون یوروئی در جزیره مایورکا (محل تولد نادال) ترتیب مسابقه ای نمایشی و "دست گرمی" را دادند که در اون به هر دو بازیکن شانس مساوی برای بازی بر روی زمین محبوبش داده شده باشه همونطور که در آلبوم عکسهای زیر می بینید نیمی از زمین مسابقه از خاک رس ساخته شده و نیم دیگر از چمن. در این مسابقه دیدنی و جذاب که از تلویزیون اسپانیا هم پخش شد،  درنهایت رافائل در حضور 7200 تماشاگر در یک رقابت نزدیک با حساب 7-5 4-6 و 7-6 راجر فدرر را شکست داد.
 
لینکهای مرتبط و منبع عکسها:
سایت رسمی مسابقه، یورو اسپورت، گاردین،گتی ایمیجز،AP
 
This album is powered by BubbleShare - Add to my blog 
ثبت در  OYAX Add to Balatarin Add to your del.icio.us Tweet about this Send to facebook Send to friendfeed

نوشته شده در تاریخ جمعه، 5 مه 2007