« روزمره | HOME | Teddy Bear »

پنجشنبه،16 فوریه 2007

بعدی؟

داشتم هارد رو مرتب می کردم که برخوردم به این ویدئو، روی گوگل ویدئو آپلودش کردم به امید اینکه مردم بیشتری ببینندش. از طریق گوگل ویدئو  می تونید به راحتی دانلودش هم بکنید.

 و اما جریان این ویدئو، در این ویدئو می بینید که گزارشگر برنامه ای تلویزیونی (احتمالا طنز) از مردم سوالی می پرسه به این صورت که به نظر اونها کشور بعدی که آمریکا به اون حمله خواهد کرد کجاست؟ جوابها فوق الاده جالب و در عین حال ناراحت کننده هستند. مردم، کشورهای مختلفی رو نام می برند از جمله ایران، کره، ایتالیا، مالزی، کانادا، کوبا، فرانسه، روسیه، برزیل، سریلانکا، چین، هند و پاکستان.

جدای مضمون طنز برنامه جریان وقتی ناراحت کننده تر میشه که گزارشگر از مردم می خواهد تا این کشورهایی رو که نام بردن روی نقشه ای که با کمی شیطنت اسامی کشورها رویش دستکاری شده نشان بدهند. تقریبا بدون اسنتثنا همگی اشتباه علامت گزاری می کنند، به طور مثال کره رو بجای استرالیا فرض می کنند!

همانطور که گفتم جدای جنبه طنز برنامه (که مصاحبه شوندگان گویا از اون خبر ندارند) یکی دو نکته  حقیقتا ناراحت کننده در این وبدئو 6مگابایتی وجود داره، اول اینکه همگی از جایی و کشوری در جهان نام بردند، گویا این وظیفه آمریکاست که همیشه در جنگ باشه حتی یکیشون نگفت که بسه ما جنگ نمی خواهیم! از اون ناراحت کننده تر این هست که این مردمی که به این راحتی مثل سفارش دادن از روی منو رستوران از کشورهای مختلف نام می برند حتی مکان اون کشورها رو روی کره زمین نمی دانند،  شاید پیش خودتون بگید که زیادی یک برنامه طنز رو جدی گرفتم ولی باور کنید موضوع جدی هست. جدای اینکه باید سعی کنیم کشور خودمون رو خوب بشناسیم و خوب معرفی کنیم، باید سعی کنیم کشورهای دیگر رو هم خوب بشناسیم از آمریکایی ها ناراحت نشید و بهشون نخندید و فکر نکنید اگر همین الان برید میدون انقلاب و از 20 نفر بپرسید مثلا فرانسه حدودا کجای نقشه هست همگی درست جواب می دن.

ثبت در  OYAX Add to Balatarin Add to your del.icio.us Tweet about this Send to facebook Send to friendfeed

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه،16 فوریه 2007

نظرات

ارسال دیدگاه

مشخصات مرا به یاد داشته باش.