« تا اینجا یک بر هیچ به نفع ایتالیا | HOME | »

سه‌شنبه، 5 ژوئیه 2006

جام باید به خانه برگردد

کمتر از یک ساعت به بازی نیمه نهایی جام جهانی 2006 مونده. جایی که ایتالیای نازنین به مصاف آلمانِ میزبان میره. خیلی به برد ایتالیا امید دارم از هر نظر که فکر می کنم ایتالیا به نظرم بیشتر شایسته پیروزی میاد، ایتالیا اگر فقط بتونه بیست دقیقه اول رو در جهنم وست فالن دوام بیاره احتمال برنده شدنش خیلی بالا میره، متاسفانه نستا به این بازی نخواهد رسید فقط امیدوارم ماتراتزی تا آخر بازی کارت نگیره و عصبانیت خودش رو کنترل کنه، همچنین گتوزو.
آلمان تا الان ایتالیا رو در جام های جهانی شکست نداده حاصل چهار بازی اونها دو برد برای ایتالیا و دو تساوی بوده، اما از اون سمت هم تیم ملی آلمان در استادیوم وست فالن شهر دورتموند هیچ وقت شکست نخوردند.
هیچ وفت از تیم ملی آلمان خوشم نیومده، تی شرتی رو که بالا عکس رو می بینید وقتی 8 سالم بود و در زمان جام جهانی 1990 ایتالیا خودم درست کردم ، یادم میاد بعد از هر بازی ایتالیا این تی شرت رو تنم می کردم و می رفتم تو کوچه تا به انبوه دوستان آلمانیم پز بدم، اگر یادتون بیاد اون موقع اکثریت طرفدار آلمان و بعد از اون آرژانتین بودند. بعد از اون جام بود که از هر دو تیم به معنی واقعی کلمه متنفر شدم. (گل کانیگیا به والتر زنگا رو که با پشت سر زد و پنالتی آلمان در فینال به اندازه ی کافی برای بچه ی 8 ساله تنفرآور هستند، نه؟) اما امروز اگر زامبروتا ، گتوزو و پیرلو هماهنگ و خوب بازی کنند بهتون قول می دهم که بالاک محو می شه ضمن اینکه گذشتن از کاناوارو و گل زدن به بوفون هم کار هر کسی نیست فقط به خاطر بیارید که ایتالیا تا اینجا یک گل خورده که اون هم گل به خودی بود، از سمت آلمانها فقط دو چیز نگرانم می کند تماشاگرانشان و حرفی که پدرم بعد از خوندن مقاله ای اقتصادی زد: آلمان باید در آلمان قهرمان بشه.
اینجا میتونید مصاحبه ی سیلویو گازانگا طراح و مجسمه ساز معروف ایتالیایی رو که طراح کاپ جام جهانی هم هست بخونید عنوان مصاحبه اینه : جام باید به خانه برگردد
سایز بزرگتر عکس رو هم می تونید از اینجا ببینید.
ثبت در  OYAX Add to Balatarin Add to your del.icio.us Tweet about this Send to facebook Send to friendfeed

نوشته شده در تاریخ سه‌شنبه، 5 ژوئیه 2006