« آلمان دوهزار و شش | HOME | »

یکشنبه،12 ژوئن 2006

ده بازی ازمرحله مقدماتی جام جهانی که حتما باید دید

طرفداران آلمانی صورتهایشان را رنگ می زنند

هر تماشاگر مشتاق فوتبال دوست دارد تا تک تک لحظات تمامی چهل و هشت مسابقه مرحله مقدماتی را ببیند، اما آیا همگی وقت دیدن 48 مسابقه در 15 روز راخواهیم داشت؟ تصمیم گیری واقعا مشکل است.
این ده مسابقه از مرحله گروهی جام پشنهاد ما به شماست.

آلمان - کاستاریکا (بازی اففتتاحیه)
• زمان: جمعه 19 خرداد - ساعت 19:30
• مکان: استادیوم آلیانز آره نا - مونیخ

طرفداران فوتبال هیچ وقت بازی افتتاحیه را از دست نمی دهند، بازی افتتاحیه نشانه شروع بزرگترین جشن فوتبال دنیا و همچنین جذابترین رویداد ورزشی در سراسر جهان است. مسابقه بین آلمان و کاستاریکا احتمالا حساسترین مسابقه گروه یک نخواهد بود اما قطعا نباید از دستش داد. آلمان به احتمال زیاد برنده مسابقه خواهد بود اما طرفداران فوتبال هیچ وقت فراموش نکرده اند که کاستاریکا در جام 1990 ایتالیا، اسکاتلند و سوئد را از پیش رو برداشت تا به جمع شانزده تیم پایانی آن جام برسد. بدون شک تمامی فشارو استرس به عنوان تیم میزبان روی تیم آلمان خواهد بود.

آلمانها هم اکنون در رده نوزدهم بهتیرن تیم های فوتبال جهان جای دارند در حالی که کاستاریکا بیست و ششم است.

آلمان- لهستان
• زمان: چهارشنبه 24 خرداد - ساعت 22:30
• مکان: استادیوم وست فالن - دورتموند

یک داربی بین دو کشور همسایه با تاریخی طولانی از جنگها و دوستی ها. بدون شک مسابقه ای پرشور و حرارت را شاهد خواهیم بود.

به نظر می رسد که لهستان توانایی دوم شدن بعد از میزبان را در گروه اول رقابتها دارد. به کمک پاول یاناس مربی لهستان نتیجه ی بسیار خوب در رقابتهای راهیابی به جام جهانی برای لهستانیها به جای گذاشته شد، 18 گل زده در برابر 9 گل خورده این نتیجه باعث شد تا لهستان پس از انگلستان دومین تیم راه یافته به جام جهانی از گروه خود باشند.

تیم های میزبان به طور معمول در جام های جهانی خوب نتیجه می گیرند و آلمان هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود حتی با وجود اینکه آلمانها دوست داشتنیترین تیم رقابتها نیستند.

لهستان تیم بیست و نهم جهان در رده بندی برتیرن تیم های ملی است.

سوئد – انگلستان
• زمان: سه شنبه 30 خرداد - ساعت 22:30
• مکان: استادیوم راین انرژی – کلن

به نظر می رسد که سوئد و انگلستان دو تیمی خواهند بود که برای صدر نشینی گروه 2 شانس زیادی دارند. سوئدی ها رکورد خوبی در جام های جهانی دارند، دومی در 1952 سوئذ، مقام سوم در 1994 آمریکا و راهیابی به جمع 16 تیم پایانی در 2002 کره و ژاپن.

از طرفی انگلستان هم یکی از بهترین تیم های تاریخ خود را روانه ی مسابقات کرده است، تیمی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان شانس رسیدن به فینال را هم دارد. احتمالا تا آن روز وین رونی ستاره ی مصدوم انگلستان هم آماده بازی خواهد شد، از نکات جالب بازی سوئدی بودن هر دو مربی است، لارسن لاگریگ برای سوئد و اسون گوران اریکسون برای انگلستان.

انگلستان در رده بندی تیم های جهان دهم است در حالی سوئدی ها تیم شانزدهم جهان می باشند.

آرژانتین – هلند
• زمان: چهارشنبه 31 خرداد - ساعت 22:30
• مکان: استادیوم: والد - فرانکفورت

تقابل آرژانتین قهرمان دو دوره جام جهانی وهلند رقیب همیشگی آنها در جام جهانی، بدون شک از جذاب ترین رقابتهای جام هجدهم خواهد بود. هر دو تیم حداقل توانایی رسیدن تا نیمه نهایی را دارند.

آرژانتین ستاره هایی همچون مسی، جوان اول تیم بارسلون، ریکلمه ستاره ویلارئال، و هرنان کرسپو مهاجم تیم چلسی را دارد. هلند هم که توسط مارکو وان باستن اسطوره سابق خط حمله نارنجی پوشان هدایت می شود، با ستاره هایی چون وان نیستلروی، ادوین وان در سار و روبین توانایی شکست دادن هر تیمی را دارد. اما در این گروه سخت همراه با ساحل عاج و صربستان و مونتنگرو حتی رسیدن به مرحله دوم هم کار سختی خواهد بود.

آرژانتین در لیست برترین تیم های ملی در جایگاه نوزدهم ایستاده است در حالی که هلند سوم است.

پرتغال – مکزیک
• زمان: چهارشنبه 31 خرداد - ساعت 17:30
• مکان: استادیوم: ولتینز آره نا - گلزن کرشن

مطمئنا برای طرفداران پرتغال و مکزیک این بازی مهمترین بازی مرحله گروهی خواهد بود. پرتغال در دور انتخابی برای جام جهانی تیم بدون شکست گروه خود بود، 12 بازی بدون باخت.

این تیم تحت هدایت لوئیز فیلیپه اسکولاری سرمربی برزیلی خود از شانسهای مسلم رسیدن به نیمه نهایی جام جهانی آلمان است. ستاره جوان منچستر یونایتد کرستیانو رونالدو، پائولتا مهاجم قدرتمند پاری سن ژرمن و لوئز فیگو از اینتر میلان از ستاره های پرتغال هستند.

مکزیک تیم بسیار خوب و آماده ای را روانه مسابقات کرده است، تیمی که مدتهاست از لیست ده تیم برتر جهان خارج نشده. با اینکه تمامی مسابقات جام جهانی مسابقاتی نزدیک و حساس هستند اما منتظر گل های زیادی دز این مسابقه باشید.

رده بندی جهانی: مکزیک: چهارم - پرتغال : هستم

آمریکا – جمهوری چک
• زمان: دوشنبه 22 خرداد - ساعت 19:30
• مکان: استادیوم ولتینز آره نا - گلزن کرشن

این مسابقه اولین مسابقه در گروه اف رقابتها است گروهی که با نام گروه مرگ هم شناخته می شود. با علم بر اینکه ایتالیا همگروه این دو تیم است در انتهای مسابقه، زمین گلزن کرشن مشخص کننده دوتیم خواهد بود، تیمی که باید با جام جهانی خداحافظی زود هنگامی داشته باشد و تیمی که به راحتی می تواند تا شانزده تیم پایانی پیش برود.

جمهوری چک با ستاره هایی چون میلان باروش، یان کولر، پاول ندود و پتر چک از شانس های مسلم صعود از این گروه سخت است. با این وجود بروس آره نا سرمربی آمریکا تیم خود را در برابر چک بدون شانس نمی بیند. اگر آمریکا بتواند به یک گل زود هنگام دست پیدا کند آنوقت از شانس زیادی برای برد در برابر جمهوری چک برخوردار خواهد بود.

یانکی ها در رده بندی برترین تیم های فوتبال جهان در رده پنجم هستند در حالی که جمهوری چک بعد از برزیل تیم دوم جهان است.

ایتالیا – آمریکا
• زمان: پنج شنبه 1 تیر - ساعت 17:30
• مکان: استادیوم فیتز والتر - کایزرسلاترن

بدون توجه به نتیجه بازی با جمهوری چک، بازی با ایتالیا مسابقه ای حیاتی برای آمریکا خواهد بود باخت به ایتالیا شرایط صعود آمریکا به دور دوم بازیها را بسیار دشوار می کند. اما آیا آمریکا توانایی گرفتن مساوری را از ایتالیا دارد؟

لاندن داناوان مهاجم لس آنجلس گلکسی به همراه برایان مک براید از فولهام و دامارکوس بیسلی ستاره های آمریکا در تقابل با غولهای آتزوری خواهند بود، ستاره هایی چون لوکا تونی از فیورنتینا، الساندرو دل پیرو از یوونتوس و فلیپو اینزاگی از میلان. اما از میان تمامی این ستاره ها کیسی کلر دروازبان آمریکا می تواند ستاره زمین لقب بگیرد. این بازی را از دست ندهید!

ایتالیا سیزدهمین تیم برتر دنیا است.

برزیل – استرالیا
• زمان: یکشنبه 28 خرداد - ساعت 19:30
• مکان: استادیوم آلیانز آره نا - مونیخ

برزیل مدافع عنوان قهرمانی و شانس اول فتح جام جهانی در این دوره است تنها خواندن لیست بازیکنان برزیل ، بازیکنان حریف را می ترساند؛ رونالدینهو ( بارسلونا )، روبینهو ( رئال مادرید)، جونینهو ( المپیک لیون)، زی روبرتو ( بایرن مونیخ)، کاکا ( میلان) و...

استرالیا توسط مربی معروف و مطرح هلندی خود گاس هیدینگ رهبری می شود کسی که در عین ناباوری کره جنوبی را دز دوره قبلی جام به مقام چهارم رساند. با بازیکنانی همچون هری کیول از لیورپول، مارک ویدوکا و مارک شوارتزر از میدلزبرو تیم استرالیا در حمله و دفاع تیم کم تجربه ای نیست. با اینکه ساکروزها ( لقب تیم استرالیا که از دو کلمه ساکر به معنی فوتبال و کانگرو گرفته شده است.) تنها در دومین جام جهانی خود شرکت می کنند اما با مربی گری گاس هیدینگ قادر به خلق شگفتی هستند.

برزیل برترین تیم در رده بندی فیفا است در حالی که استرالیا چهل و دوم است.

فرانسه - سوئیس
• زمان: سه شنبه 23 خرداد - ساعت 19:30
• مکان: استادیوم گوتلیب دایملر اشتادیون - اشتوتگارت

دربی جذاب بین دو کشور دوست و همسایه. فرانسه و سوئیس در راه رسیدن به جام جهانی آلمان در گروه ششم اروپا همگروه بودند که حاصل کارشان در برابر هم دو تساوی بود، فرانسه مستقیما به جام جهانی صعود کرد در حالی که سوئیس مجبور شد طی دو بازی جنجالی به مصاف ترکیه برود که در نهایت با شکست دادن ترکیه به جام جهانی راه یافت.

احتمال باخت سوئیس در این دیدار بالا است اما تیم با استعداد فرانسه با رهبری ریموند دومنش هرگز با قدرت و اطمینان بازی نکرده و هر لحظه امکان سقوط دارد، اما اگر فرانسوی ها در بهترین حالتشان باشند حداقل تا نیمه نهایی خواهند رسید. اگر هنوز برای دیدن بازی این دو تیم متقاعد نشده اید نظرتان را به نام دو بازیکن فرانسه جلب می کنم زین الدین زیدان و تیه ری آنری.

رده بندی فیفا: فرانسه: هشتم - سوئیس : سی و پنجم

اسپانیا – اوکراین
• زمان: چهارشنبه 24 خرداد - ساعت 16:30
• مکان: استادیوم زنترال اشتادیون - لایپزیک

بدون شک بازی اسپانیا در برابر اوکراین بازی جذابی خواهد بود، تقابل دو سبک از فوتبال غرب و شرق اروپا. متاسفانه اسپانیا که تیمی بسیار خوب و قدرتمند دارد در جام های جهانی خوب نتیجه نمی گیرد اما در سمت مقابل تیمی جلوی اسپانیا صف آرایی خواهد کرد که برای اولین بار پای به جام جهانی می گذارد ( به عنوان یک کشور مستقل).

ستاره بی چون و چرای تیم با استعداد اوکراین آندری شوچنکو مرد سال 2004 اروپا است. در حالی که رائول، ویلا، تورس و کاسیاس ستاره های کلیدی ماتادورها در این جام هستند. اسپانیا باید ( در حالی که اوکراین می تواند ) جزء شانزده تیم نهایی باشد، اما ابتدا هر دو تیم باید مراقب تونس و عربستان صعودی باشند، دو تیمی که مطمئنا برای تفریح به آلمان نیامده اند.

اسپانیا تیم ششم دنیا است در حالی که اوکراین در رده چهل و پنجم قرار دارد .

ثبت در  OYAX Add to Balatarin Add to your del.icio.us Tweet about this Send to facebook Send to friendfeed

نوشته شده در تاریخ یکشنبه،12 ژوئن 2006