« آلوده | HOME | خ بیکر پلاک 22 »

شنبه،21 مه 2006

دو متر در دو متر جنگ

نمایش "دو متر در دو متر جنگ" کاری از گروه تئاتر تجربه، کمدی ضد جنگی ست نوشته ی حمید رضا آذرنگ و به کارگردانی نیما دهقان. نمایش توسط چهار بازیگر مرد و در صحنه ی نمایشی مرکزی اجرا می شود بدین معنی که تماشاگران در دو سمت صحنه نمایش نشسه اند، که بنظر من ابتکار بسیار جالبی ست نمایش بدون کلام و با حرکات فیزیکی شدید بازیگرانی که دو به دو برای تماشاگران هر سمت اجرا می کنند آغاز می شود، قسمت آغازین به نظر من کند پیش می رود در این قسمت بازیگران کلماتی را روی زمین می نوشتند که برای تماشاگران ردیف های بالا به سختی قابل خواندن بود، بعد از این شورع کند به ناگهان نمایش به کمدی پر شوری تبدیل می شود با متنی بسیار قوی و با بازی با کلماتی دلنشین که فرد خشکی مثل من را هم دو سه بار به خنده واداشت. چند دقیقه پایانی نمایش با چرخس ناگهانی تبدیل به درام(!) شده و بسیار کلیشه ای و شعار گونه تمام می شود.
بازیها به نظر من به عنوان یک تماشاگر مشتاق تئاتر و نه یک تماشاگر حرفه ای تئاتر خوب بود مخصوصا بازی آقای هدایت هاشمی، از نکات دیگر جالب اجرای زنده موسیقی نمایش بود که توسط فرشاد فزونی با کیبورد و گیتار الکتریک اجرا می شد، البته کیفیت پخش حقیقتا فاجعه بود.
درهر حال اگر وقت دیدن تئاتر را دارید و به دیدن تئاترهای کمدی از نوع خاص و متفاوت علاقه دارید " دو متر در دو متر جنگ" ادریبهشت و خرداد 85 در تالار کوچک مجموعه ی دوست داشتی تئاتر شهر ساعت 19:30 و با بلیطی به قیمت دو هزار تومان منتظر شماست.

لینکهای مرتبط :
آلبوم تصاویر نمایش

ثبت در  OYAX Add to Balatarin Add to your del.icio.us Tweet about this Send to facebook Send to friendfeed

نوشته شده در تاریخ شنبه،21 مه 2006