« در جستجوی خود | HOME | مان هنر نو؛ بهشت کوچک »

چهارشنبه،16 فوریه 2006

برترین عکس خبری سال دوهزار و پنج

Finbarr O’Reilly's world press wining photo

هیئت داوران رقابت جهانی برترین عکس خبری جهان ( ورلد پرس فوتو ) در چهل و نهمین دوره برگزاری این رقابت عکس رنگی عکاس کانادایی فینار اوریلی عکاس آژانس رویترز را به عنوان عکس برتر سال 2005 انتخاب کرد.
عکس دستان کوچک و چروکیده کودک یک ساله ای را نشان می دهد که لبان مادرش را لمس می کند. این عکس در یک مرکز اضطراری برای گرسنگان در تا هوا در شمال غربی کشور نیجر در اول آگوست 2005 گرفته شده است.
رئیس هیئت داوران؛ جیمز کولتون عکس برنده شده ی امسال را اینطور تفصیر می کند :" از نخستین باری که این عکس را در دو هفته پیش دیدم بدنم به لرزه افتاد و در ذهنم نقش بست، حتی پس از مشاهده هزاران عکس دیگر مسابقه نتوانسم این عکس را از ذهنم پاک کنم. این عکس همه چیز دارد.گیرایی، سادگی، حرکت، زیبایی، وحشت و نا امیدی. "
امسال چهار هزار و چهار صد و چهل و هشت عکاس حرفه ای از صد و بیست و دو کشور ، هشتاد و سه هزار و چهل و چهار عکس را در پر ارزش ترین و تحصین برانگیزترین رقابت عکاسی خبری جهان شرکت دادند. داوری ها که حدود دو هفته به درازا انجامید در آمستردام هلند به صورت کاملا دیجیتالی برگزار شد. این رقابت در 10 شاخه انجام شد و مجموعا شصت و سه عکاس از بیست و پنج کشور برگزیده شدند.
فینار اوریلی برگزیده کلی امسال هدیه ده هزار یورویی خود را به همراه یک دستگاه دوربین کنون ای او اس یک دی مارک دو را در مراسمی در شهر آمستردام اواخر آپریل خواهد گرفت.

تمامی برندگان امسال

ترجمه شده توسط صالح از سایت

WorldPressPhoto.com

ثبت در  OYAX Add to Balatarin Add to your del.icio.us Tweet about this Send to facebook Send to friendfeed

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه،16 فوریه 2006