« ph قليايی! | HOME | خب م ن ن ! »

شنبه،26 ژانویه 2003

yes thats A.Aggasi


اينطور به نظر می رسه که آغاسی هر چی سنش بيشتر ميشه مهارت وقدرتش هم بيشتر ميشه! آندره ی ۳۲ ساله تنيسور محبوب من و سييد ۲ مسابقات امسال اوپن استراليا تونست در فينال مسابقات سييد ۳۱ ، راينر شايتلر از آلمان رو با نتيجه ۱-۶ ، ۲-۶ و ۲-۶ در هم بشکنه .آندره تونست با اين برد هشتمين عنوان گرند اسلم خودش رو بدست بياره و تبديل بشه به مسن ترين کسی که در ۳۱ سال اخير گرند اسلمی رو فتح کرده .
* حتی يک روز هم و جود نداره که به ما قول داده شده باشه ، و مطمئنا روز هايی مثل امروز کميابند *
حرفهای آندره بود بعد از گرفتن کاپ . آغاسی با اين ۸ عنوان به رده پنجم پر افتخارترين تنيسور های تاريخ صعود کرد جايی که پيت سمپراس با ۱۴ عنوان گرند اسلم مقام اول رو در اختيار داره.
جالبه بدونيد که فينال امسال اوپن استراليا يک طرفه ترين بازی فينال بعد از فينال ويمبلدون ۸۴ بود.

با اين برد آغاسی ، اشتفی گراف تنيسور معروف آلمانی و همسر آندره افسوس می خوره که چرا از جهان تنيس خداحافظی کرده ، گرچه آندره قبلا گفته بود که اگر اوپن امسال استرالی رو ببره حتما اشتفی رو دوباره وارد گود ميکنه ! و با اون در مسابقات ميکس دابل اوپن فرانسه شرکت خواهد کرد بايد صبر کنيم و ببينيم .

پی نوشت
اشتفی گراف : تنيسور آلمانی و دارنده ۲۲ عنوان گرند اسلم که ۳ سال پيش از تنيس حرفهای خدا حافظی کرد .
گرند اسلم : به ۴ مسابقه مهم دنيای تنيس يعنی اوپن فرانسه ، اوپن آمريکا ، اوپن استراليا و ويمبلدون ميگن.
ميکس دابل : مسابقه دابلی که هر تيم متشکل از يک خانم و آقاست يعنی پارتنر هر کس از جنس مخالف اوست . مسابقات ميکس اهميت مسابت ديگر را ندارند.
سييد قهرمانی : به کسانی که قبل از مسابقات اميد به کسب قهرمانی دارند ميگن . که امسال برای اولين بار در تاریخ تنیس پارادورن اسريچاپان از تايلند به عنوان يک آسيايی سييد ۱۱ بود . ليست کامل سيدهای امسال در اوپن استراليا (در قسمت مردان و زنان) رو می تونيد از اينجا بگيريد.
تر جمه و تاليف! از ESPN.com

ثبت در  OYAX Add to Balatarin Add to your del.icio.us Tweet about this Send to facebook Send to friendfeed

نوشته شده در تاریخ شنبه،26 ژانویه 2003